Ambius Kerstblog

met het laatste nieuws en dé trends van kerst 2022
Kan uw kerstdecoratie (of het gebrek er aan) u klanten kosten?

Kan uw kerstdecoratie (of het gebrek er aan) u klanten kosten?

Het kwik is weer aan het dalen, de handen van ijverig collega’s jeuken weer om hun spotify afspeellijst met kerstliedjes aan te zetten op kantoor en hun kersttrui weer uit de kast te trekken. Het is de weer de mooiste tijd van het jaar.

Leuk of niet, het Kerstseizoen biedt organisaties weer een kans om hun verkopen te boosten d.m.v. het gebruik van decoraties. Bij deze tijd van het jaar horen nou eenmaal decoraties. We kunnen niet zonder de kerstboom, kerstkransen, de geur van glühwein, de twinkelende lichtjes en natuurlijk, de cadeautjes. Al deze zaken zorgen er niet alleen voor dat we ons gewaardeerd voelen, maar terwijl we samen aan de vooravond van een nieuw jaar staan, herinneren ze ons eraan dat het huidige jaar ten einde loopt. En dat voelt, veelbelovend en misschien zelfs een beetje vreugdevol .

Ambius zorgt al meer dan 50 jaar voor de kerstbeleving

Al meer dan 50 jaar, helpt Ambius bedrijven met hun eindejaars decoraties en als er een ding is dat we hebben geleerd, is het dat de inrichting van werkplekken gaat over de mensen die er werken. Het maakt niet uit wie je bent, het vakantieseizoen roept bij iedereen nostalgische herinneringen aan de feestdagen op – voor ons, ons personeel, onze klanten en vooral voor hun klanten.

Uit een onderzoek onder meer dan 1000 branchespecialisten bleek dat 66% van de kantoormanagers vond dat de inrichting van de feestdagen belangrijk of zeer belangrijk was bij het creëren van een ontspannen omgeving voor personeel en klanten. Dit onderzoek toont ook sterk het belang aan van decor bij het verbeteren van klantrelaties; 43% beschrijft het als een sleutelfactor.

Wat is uw meest waardevolle bezit?


Ook het merkimago is cruciaal . Uit onderzoek van Thomson Reuters en Interbrand blijkt dat drie decennia geleden, maar liefst 95% van de waarde van de gemiddelde corporatie bestond uit materiële vaste activa . Tegenwoordig is 75% van de waarde van dat gemiddelde  organisaties immaterieel.

Met andere woorden, het meest waardevolle bezit van een bedrijf is zijn goede naam, merk en reputatie .

Als merk kan het niet investeren in decoratie tijdens de feestdagen u meer kosten dan de bijnaam ‘Scrooge’ van personeel en klanten . Uit ons onderzoek bleek dat 68% van de respondenten een ‘ positief merkimago ‘ bestempelde als een van de drie belangrijkste effecten van kerstdecoratie op kantoor .

Als je het hele jaar hebt geïnvesteerd in je merk, kantoor en reputatie, zorg er dan voor dat je het maximale uit het magische seizoen haalt. Anders loop je het risico dat het nieuwe jaar eerder een jaar van afscheid wordt.

Author:

vijf × 2 =